Weekend (2011)

Weekend оставя чувство, че си присъствал на нещо лично и напрегнато, сякаш разказано с абсолютно доверие от близък приятел. Изображения, които се запаметяват в съзнанието, герои и диалози, правдоподобни и искрени, които рядко една фиктивна история постига. Weekend изкристализира в реализми и стряскащи натуралистични постижения за филмова драма, която излиза от всякакъв контекст, за да се случи тук и сега.

Среща в дискотеката, обречена връзка, една безкрайна нощ и два различни характера. Героите са двама мъже, дебют за Tom Cullen и Chris New в пълнометражното кино, които постигат хипнотизираща искреност в актьорското си откровение. Нощта, която обещава никога да не свърши, всъщност пада сразена от едно сутрешно „сбогом”, придружено от категорични откровения за връзките и любовта. Оттам нататък настроенията във филма стават все по-остри и болезнени с приближаването на края. Действието се развива в 48 часа в сублимна интимна атмосфера и силни диалози, чрез които героите оживяват в стряскаща плътност. Адмирации заслужават не само две от най-добрите актьорски изпълнения за отминалата година, но и режисьорът на лентата – Andrew Haigh (работил преди като монтажист на филми на Ридли Скот), чиято работа съумява да изгради тази своеобразна интензивност от една съвсем обикновена история. Филмът е масивен в емоцията на съпреживяването герой-зрител и оттам идва най-зрялото му качество – да прави синтез на обикновеното, като го разказва точно и правилно, без да подхлъзва със сценарийни обрати – простотата тук е виртуозно майсторство, което дефинира една стерилна правдоподобна атмосфера без излишъци и чужди за зрителя проявления.

Британската лента засяга темите за нуждата на всеки да бъде обичан и желан, за откриването на партньор и последиците от първичните ни желания – любовта тук е по-скоро потенциално развитие на сюжета, защото историята залага на директната интимност като изразно средство да дефинира тази възможна последица. Сексуалните сцени говорят сами по себе си – деликатност и липса на цинизъм характеризират първичната близост, която става двигател на филма. Двамата герои вървят от желанието и нуждата към невъзможността това, което имат да прерастне в една здрава връзка.  В момента, в който са заедно, те се отдават на това, което имат в пулсираща близост и дихание, и нищо друго няма значение.

Weekend успява да защити позицията си, че това не е точно любовна история, а история за пориви и търсене, за нуждата от топлина и интимност, за това как моментното желание преобръща живота ти. Разрезът между двамата герои е остър и категоричен, но нито единият няма да промени светогледа си. Начините на поведение на героите са аргументирани от социалния и личния им светоглед, а органиката на диалозите е впечатляваща що се отнася до търсенето на решение. Не защото такова не съществува, а защото в този момент то изглежда далече от щастливия край. Филмът развива и идеи за социалния контекст и обществените реакции към хората с различна сексуална ориентация, което допринася за сложността на ситуацията.

Лентата анализира вътрешните търсения на двама мъже, които дори не могат да израстнат,  защото нямат време, тяхната уязвимост и оценка на реалността, сблъсъка на позиции в контраст с нуждата им от близост. Игра на условности и себеотдаване на егоцентризъм, който, уви, никога не е достатъчен, за да докаже правотата ти. По този начин Weekend прави сурова дисекция на резултата от сблъсъка на две противоположности, чиито аргументи просто изчезват пред възможността да споделят интимност. Деликатно и красиво, самодостатъчно, обезсмислящо всичко останало… докато не стане дума за очаквания и сериозни намерения.

 

Оцени »  Трагедия...Не си заслужава.Средна работа.Добър е!Страхотен, препоръчвам!
Рейтинг 4.88/5 от 8 глас(а)
Loading...
Етикети:  
 

 
Прочети още...



Цели 9 коментара!  
Добави коментар?

  1. от Зорето
    13.May.2012, 19:47

    Няма го в Замундата…

  2. от Васил
    13.May.2012, 21:57

    то най-хубавите филми по правило ги няма в замунда. съвета ми е да си намериш някой да ти даде покана за Деменоид

  3. от Иво
    13.May.2012, 22:19

    Филмът се открива в чуждите тракери. :)

  4. от Зорето
    15.May.2012, 10:37

    Аз имам откъде да свалям, въпроса е, че няма субтритри, колктото и да знам английски се напрягам да слушам през цялото време и някой неща не успявам да хвана.

  5. от Иво
    15.May.2012, 14:29

    Английски субтитри се намират, ако ти улесняват положението. Иначе дори не знам дали ще го преведат на български…

  6. от Никс
    15.May.2012, 16:50

    Зорето, и при мен беше същото и съответно през ден проверявах дали са излезли английските субтитри :)

    Иво, хайде, преведи го на български!

  7. от дМит
    27.Jul.2012, 14:35

    Безупречен филм!

  8. от Пламен
    21.Apr.2013, 0:25

    Съвсем случайно попаднах на вашия сайт. За сведение, макар и със закъснение, вече има субтитри и то не лоши, в „Юнаците“!

  9. от Синеаст
    31.May.2014, 22:35

    Вече има и DVD в Замунда.

Коментирай...