The Informers

Да започнем с обложката на DVD-то. Тя казва много…

The Informers–DVD Cover

По-наблюдателните веднага ще забележат, че надписите под актьорските снимки не съответстват. Горкият Mickey Rourke е прекръстен на Winona Ryder, а тя пък е взела неговото име. Но и това не е точно така, защото жената на дясната снимка всъщност не е Winona Ryder, а Amber Heard. Туш!
Сигурно се питаш каква връзка има горното с чисто кинематографичните качества на продукцията? Символична. Но точно това съвсем ясно онагледява как е правен и какво представлява този филм. Ако трябва да го опишем с една дума, то тя ще е „недоразумение“. Епично недоразумение: с размах, но през пръсти. Това не означава непременно лош и отписан, но със сигурност е доста недогледан, недоизпипан, сбъркан и т.н. епитети, назоваващи целия този пропилян потенциал. А такъв има.

The Informers е базиран на едноименните новели (но и неволи върши работа) на Bret Easton Ellis. Същият е po-известен с друга своя творба, и тя екранизирана – American Psycho. Стилът на автора се усеща, като духът на американския психар чудовищно тегне над настоящия филм.

Действието се развива през 80-те. Проследява се кратък период от живота на няколко семейства. Те са богати, известни и охолни. Живеят в Бевърли Хилс и са от „хайлайфа“. Те не правят нищо друго, освен да се друсат и да чукат. Младите смъркат и пушат, а по-възрастните бухат хапове и спринцовки. Следва се добре утвърденият сценарий за „богатите и красивите, но празни отвътре“. И зрителят седи и цъка с език колко пропаднали и низки са тия, какви обездушени посмешища са; ала ако можеше научно-фантастично да се провре през кинескопа на телевизора, то веднага би се шмугнал да чука до припадък главната героиня. И другата главна, и второстепенната, и парите и колата на богатия също.
Част от героите са изваяни, та чак преекспонирани представители на хедонизма – превърнали удоволствието в самоцел и култ, влизайки в един порочен кръговрат от материални забавления и разврат, оставайки напълно изолирани от заобикалящия свят и губещи нишката с реалността. Атмосферата описва една сюрреалистична картина. На моменти имаш чувството, че и небето да се срине, пак никой няма да забележи и нито един смях няма да секне. Изпъкват деца със сбъркани порядки и неясна ценностна система, превърнали се в такива главно благодарение на родителите си, които пък са живия стереотип на преуспели в бизнеса, но провалили се в личния живот хора. И разбира се – отчуждени и студени.

Като изключим нещата, за които евентуално се замисляш, самият филм протича скучно и неясно. Всички тези хора, имена и историите им са объркващи и е нужно доста време, за да загрееш кой кой е. Всичко е твърде хаотично и изглежда напълно безсмислено. Но не е ли точно такъв и животът на социума, който филмът показва? Навярно пък това е идеята. От тази гледна точка може да излезе, че лентата много добре пресъздава образите и атмосферата. Въпросът е дали това е търсен ефект или се е получило случайно, вследствие на тоталната режисьорско-сценаристка некадърност? Защото в неубедителния сюжет се губят много от внушенията и идеите… ако изобщо ги е имало. Логично и фактологично доста неща не са издържани, та чак не се издържат. Това може да се дължи и на режисьорската смяна, която се е състояла по някое време. Говори се, че новия „директор“ е орязал и променил значителна част от вече готовия сценарий. А първоначално филмът е бил замислен като комедийна пародия… плюс вампир в една от ролите…

Двете неща, които безспорно могат да се отличат са саундтракът и актьорите. Повечето играха добре, Amber Heard даже игра без дрехи, пък Mickey Rourke както обикновено влезе в образ и без да „играе“. И Kim Basinger, която си извоюва реалния шанс да я запомним като голяма актриса.
Това е и последната роля на Brad Renfro, който умира през 2008 от свръхдоза… но не сладкиши. Великолепна роля, между другото.

Jon Foster and Amber Heard @ The InformersBilly Bob Thornton and Kim Basinger @ The Informers

The Informers може да бъде разгледан и като своеобразната история на вируса на СПИН (не питай това пък откъде се появи в историята, недей). Не научна, но светска и с дълбоко морални аспекти. Един вид – как развратът роди вирусът на 20-ти век, до какво доведе разгулът, какво се случи на живеещите безобразно разкрепостено…
Тези неща лентата не ги поднася на тепсия и е нужно бая да си поблъскаш главата, за да ги видиш между редовете кадрите. А може дори въобще да ги няма и аз да си въобразявам, търсейки смисъл там, където такъв не е вложен.

Финалът привидно е поредната безсмислена тъпотия, която ни се сервира, но всъщност самата сцена е сносна. А последната реплика си е точно като за последна реплика. Просто не би и могло да бъде по-точно.

The Informers–poster

Оцени »  Трагедия...Не си заслужава.Средна работа.Добър е!Страхотен, препоръчвам!
Рейтинг 3.33/5 от 3 глас(а)
Loading...
Етикети:  
 

 
Прочети още...



Цели 7 коментара!  
Добави коментар?

  1. от us
    18.Aug.2009, 16:52

    Жената-котка я игра Мишел Пфайфър btw, Ким Бейсинджър игра гаджето на Батмана, даже в друга част беше.

  2. от CX
    18.Aug.2009, 16:56

    Да, извинявам се за което.

  3. от Scrotum
    20.Aug.2009, 22:58

    Заслужава единствено заради голите сцени на Амбър Хърд. :)

  4. от CX
    20.Aug.2009, 23:02

    Абе финалните сцени с нея нещо прецакаха магията, сега като си я представя и все се сещам за гадните петна :)

  5. от voxy
    25.Aug.2009, 19:22

    най-тъпото нещо, което съм гледал тази година е това недоразумение

  6. от molly
    6.Jul.2010, 11:20

    Много ще ме извинявате, но това, че не сте разбрали скритият смисъл на филма не го прави глупав и безсмислен!! Напротив, това е един от най-добрите филми в този жанр,,,е, не ви опреквам че не сте разбрали филма… за да го разбереш трябва да си наясно с много неща, които хората, прекарващи week-ендите си на село или в кварталната кръчма нямa как да знаят! :))

  7. от sty
    15.Oct.2010, 14:53

    molly, е… и аз не ви „опреквам че не сте“ грамотна нито през „week-ендите си“, нито по друго време, но ръсите това, което най-малко имате – жизнен опит и интелект.
    За жалост рецензията е по-скоро справедлива

Коментирай...