Punisher: War Zone

Punisher: War Zone е много лек за гледане филм, а в същото време изисква толкова много от невинния зрител. Диалогът е толкова зле, че чак радва, като е способен със всяка реплика да ти докара главоболие примесено със силна доза удивление, а смехът е почти винаги задължителен.

Въпреки беглите опити на Лекси Александър/режисьор-ка да придаде някаква душевност на Франк Касъл, Наказателят (в ролята Рей Стивънсън) е емоционално мъртъв персонаж, способен на някакъв вид съчувствие, но го показва по един извратен и перверзен, почти педофилски начин. Франк, чиято съпруга и деца са убити от мафията преди години, е бивше ченге, настояща имитация на Блейд, но имащ само наполовина супер силите на Дневния Боец. Той винаги е прав, всички други криви (включително и „добрият полицай“, който прибягва до услугите на руската мафия), а това неизбежно води до безкрайно кръвопролитие. Съотношението добър-лоши е без значение, защото Наказателят стреля по-бързо, презарежда по-бързо, куршумите му са самонасочващи, а юмруците чукове. В сравнение с него, дори и противникът му, носещ сравнително клиширания прякор Триона/Пъзела, изглежда като 6 годишно момче, напълно неспособен да всява страх във враговете си и респект в подчинените. Само погнуса и присмех заради обезобразеното си лице.

Body count-ът е голям, кръв се лее често, макар и не с литри като в Рамбо или Tokyo Gore Police, но като цяло екшънът забавлява на едно доста прилично ниво. За съжаление престрелките са много неравномерно накъсани и развалят ритъма на филма, а паузата на места е по-дълга от необходимото. Въпреки това графичното им оформление си заслужава R-estricted ограничението (ако си под 17 и живееш в САЩ, можеш да гледаш филма само с някой „голям“), а някои сцени на насилие са почти толкова изненадващи, колкото разпита с револвера в Kiss Kiss Bang Bang.

Ако си фен на осемдесетарския сценарий или най-малкото не те притеснява, червата и литрите кръв не те карат да върнеш храна и стомашни сокове, то Punisher: War Zone е прилично еднопластов и неангажиращ, за да те забавлява 103 минути. В противен случай може културно да се дистанцираш от лентата на Лекси Александър и да чакаш най-хайпнатия филм на 2009.

Оцени »  Трагедия...Не си заслужава.Средна работа.Добър е!Страхотен, препоръчвам!
Рейтинг 4.00/5 от 1 глас(а)
Loading...
Етикети:  
 

 
Прочети още...



Цели 11 коментара!  
Добави коментар?

  1. от Калоян К. Цветков
    4.Mar.2009, 10:08

    Филмът наистина издиша, обаче като визия Рей Стивънсън може би е най-близко до това, което е в комиксите – предишните опити с Долф Лундгрен и Томас Джейн са доста „встрани“ ;) Иначе „Триона“ всъщност е Jigsaw, което трябва да се преведе като „Пъзела“ – просто който е правил субтитрите се е изживявал „творчески“.

  2. от Anton
    4.Mar.2009, 21:31

    Какво значи издиша ве, кога ще се научите да преценявате филми според жанра. Перфектни неща на тази планета няма, филмът за мен е идеален, за това, което представлява, нищо че и аз имам забележки.
    Чудя се кога някой ще направи филм, в който единствените паузи между стрелбите, ще са когато се преследват с коли.

  3. от Владо
    4.Mar.2009, 21:34

    И защо „наистина издиша“!? Аз не съм споменавал такова нещо и се присъединявам към Антон.

  4. от Калоян К. Цветков
    5.Mar.2009, 1:32

    Аз писах че издиша – точно както е написано в поста горе: диалога е като за филм на Шварценетер, а кръвта и червата са тъп начин да се изкара екстра „добавена стойност“ от филма. Като се изключи Рей Стивънсън и може би Уейн Найт, кастинга също издиша – нито черната коса ще придаде повече обем на Джули Бенц (която е с пъти по дървена от това което показва в Декстър … и може би в Рамбо 4), нито Доминик Уест и Дъг Хъчисън стават за „злодеи“. И за капак пишман полицаите Кол Салмън и Даш Михок, чийто герой пък има може би най-блудкавия диалог във филма.

  5. от Калоян К. Цветков
    5.Mar.2009, 1:36

    Иначе моето разочарование може би е по-голямо защото виждам в това поредния разораващ филм по комикс. Да видим какво ще излезе от Watchmen (това ли е „най-хайпнатия филм на 2009“ ?), където като гледам какво се пуска като sneak-previews на YouTube и започват да ме хващат нервите ;)

  6. от Владо
    5.Mar.2009, 10:31

    Калояне, позна. Watchmen е въпросният филм и вече очаквам да е голямо разочарование. Иначе не знам какво точно си очаквал от филм по Наказателя. Заедно със зелената буца Хълк, двата героя са много еднопластови, за да предложат нещо повече от безсмислени пукотевици и разруха.

  7. от Anton
    5.Mar.2009, 13:51

    Много са малко филмите с добър диалог, а пък в такъв флик освен да има повече шегички, друго не бих очаквал. И все пак, не мисля, че диалогът беше по-скапан, отколкото в Revolutionary Road да речем :P :)
    (Ахах, Томас Джейн вярно е путка).
    Иначе, Julie Benz e толкова зле по принцип, че е голяма загадка за мен как напоследък се убиват да я кастват навсякъде. Декстър щеше да е още по-страхотен, ако липсваше тази ужасяващо дразнеща жена.

    Към Рей Стивънсън съм много пристрастен, след Rome този човек ми е много симпатичен :)

  8. от Калоян К. Цветков
    5.Mar.2009, 22:35

    За да усетите разликата между комикса Watchmen и филма, гледайте „motion comics“-а, който пуснаха от Warner – оригиналния комикс, но раздвижен като примитивна анимация, и озвучен (от само един мъж – като старите чуждоезични филми по руската телевизия):

    http://thepiratebay.org/torrent/4743179/Watchmen_-_Motion_Comic_1-12

    Ще видите, че дори в тази „скована“ форма (предназначена може би за широките маси – не като за хардкор комикс фенове като мен) комикса на Алън Мур е уникален и все още ненадминат като фабула, внушения, метафори и т.н. и т.н. Вижте какво боза направиха от „В като Вендета“ – стана (както прочетох в един блог) „В като върнете ми парите“: опасявам се, че сега и със Watchmen ще е същото. Докато в „300“ и „Син Сити“ Франк Милър (автора и на двата комикса) е участвал много дейно в изготвянето на филмите, то сега не е така – Алън Мур не иска и да чуе за Холивуд (кой ли би го винил след бози като „Константин“ и „Лигата на необикновенните“), и Зак Снайдър се изживява като голямата работа, променяйки финала в нещо неясно какво. Просто сякаш Франк Милър има повече късмет с екранизациите му (Син Сити, 300, донякъде Батман на Тим Бъртън, и донякъде Batman Begins), докато екранизациите по Алън Мур все са прецакани, като може би „From Hell“ е горе-долу най-„ставащата“ (за гледане).

  9. от Калоян К. Цветков
    5.Mar.2009, 22:48

    Ами аз сигурно съм пристрастен като комикс фен, и не мога да се съглася, че Hulk и Punisher са еднопластови. Вярно, че и за двата героя екранизациите „издишат“, но просто трябва да се търси грешката в неправилното транспониране на комикса върху филм. Вижте Iron Man – Фавро е фен, може да се каже че филма е лековат, и си върши работата – чудесно забавление е за масите, и комикс феновете са доволни.

    Гледахте ли „Ultimate Avengers“, направен по комикса на Марк Милър ? Знам, че е анимационен, но аз го давам за пример че може да се направи нещо смислено с Hulk във филм ;) Сигурен съм, че и за Punisher може да се направи нещо такова… а диалога като е скапан, по-добре да го няма – нещо като Shogun Assassin ;) Или като в Leon – обаче сравнението с този филм, и с героя на Жан Рено е направо богохулство ;)

  10. от Моника
    5.Mar.2009, 22:52

    Хм, очевидно имаме съвсем различни виждания за качествата на комиксовите екранизации. За мен лично Ви е най-доброто от изброените горе и изобщо не може да влиза в една и съща категория с филми като Лигата на необикновените, еле пък От Ада, който е направо кошмарен. Всъщност, ок – и двата са кошмарни. Аз не виждам как някой би могъл да филмира или изиграе по-добре Ви и ако Уочмен е на същото ниво, ще е направо рай.
    А пък относно промените по оригиналните истории – били те книги или комикси – щом даден автор е решил и продал творбата си, без да уточни някакви условия за понататъшната ѝ експлоатация, абсолютно безумно е да гледа сърдито и да врънка ‘съсипахте ми шедьовъра’. Алън Мур е гениален, спор няма, но е гениален автор и като такъв има пълното право да запази нещата си свои, което очевидно не е направил.

  11. от Калоян К. Цветков
    5.Mar.2009, 23:43

    Във „Ви“ признавам, че ми хареса кастинга – Хюго Уивинг, Стивън Риа и … Стивън Фрай ;) Може би съм малко краен в коментара си за филма, и не съм изразил правилно това на което исках да обърна внимание – а то е че съм разочарован от филма в с сравнение с комикса. Сигурно проблема е че съм „обременен“ от това, че съм чел комикса преди това, докато хората които гледаха филма за първи път наистина се забавляваха. Със „Син Сити“ и „300“ обаче не е така – и двата са ги харесаха хем публиката (по това което съм чел), хем тези които знаят откъде идва филма не останаха разочаровани.

    Иначе Алън Мур е пословичен с неволите си около правата на произведенията му. Той е нещо като комикс версия на Джон Карпентър – опитва се да е самостоятелен и независим: не му трябват голеимте франчайзи, за да напише добри истории, въпреки че за DC Comics (демек Warner Bros.) е написал едни от най-добрите си неща (The Killing Joke с Батман, Swamp Thing, Watchmen, Hellblazer/Constantine и т.н.). В крайна сметка заради това (да бъде независим) отива да прави ABC при Джим Лий в Wildstorm, който също е емигрант от „плантацията“ на големите фирми. В крайна сметка обаче Джим Лий иска да рисува, а не да е президент на студио, и продава Wildstorm на Warner-Bros – и така Алън Мур отново се озовава под шапката на големия брат DC-Comics: така и Warner получават правата за „Лигата на необикновенните“. Допълнително, 1986, когато е написан комикса (Watchmen), гигантите в индустрията яко са експлоатирали и сценаристите и художниците, като ситуацията се променя чак след 1992, кога именно Джим Лий, Тод Макферлейн (автора на Spawn и интересните анимациоони клипове на Пърл Джем и Корн) и още няколко автора напускат Marvel Comics за да основат Image (част от която е и била и Wildstorm). Имено спор за правата върху Watchmen и V for Vendetta кара Алън Мур да се тръгне от DC Comics.

    ПС. Ако съм досаден с уроците по история на комиксите и пиша за неща, които са ви вeче известни, моля да бъда извинен ;)

Коментирай...