Милена: Най-добрите филми на 2012

2012-та година ни предостави възможността да се насладим на доста разнообразни, разкрепостени и прекрачващи рамките на клишираните допустими ограничения филми. Видяхме интерпретация върху залавянето на лидера на терористичната групировка Ал Кайда, Осама бин Ладен, която разбуни духовете сред политическите кръгове на американското общество. Проследихме процеса на приемане на тринадесетата поправка в конституцията на САЩ за признаване на равноправието на чернокожите, наблягайки върху една от най-митичните фигури сред управниците на Америка, а именно тази на президента Ейбрахам Линкълн. Куентин Тарантино пък от своя страна показва робството в различна светлина, под своя характерно кървав и уникалено пречупен ъгъл. Оставайки на политическа тематика, няма как да пренебрегнем и сюжета за спасяването на американските дипломати, станали жертва на размириците в Иран от 1979 година.

Европейското кино и през 2012-та за пореден път не отстъпва позиция от класата си. Въпреки че не съм голям фен на претенциозните, меланхолични и изключително наситени с житейски поуки продукции от Стария континент, няма как да не призная майсторството, с което са направени и културната диря, която оставят в историята на филмовото изкуство. Признавам, че единственият филм, който е номиниран за Оскар в категорията „Най-добър филм“, и който аз не съм гледала, е Amour. Въпреки това, познавайки стила на Ханеке, знам, че и да се бях докоснала до поредната продукция, която ще му донесе Оскар, щеше да ми се иска да не бях. Впечатление ми направи норвежкият Kon-Tiki, който може да бъде характеризиран като европейския еквивалент на американския Life of Pi. Тук ще спомена, оставайки на европейска тематика, че филмът, който напълно не отговори на очакванията ми, е Les Miserables. Том Хупър за втори път сътворява лента, която, изключвайки себичността, е лишена от всякакви качества. Мюзикълът в този случай не помага за по-лесната интерпретация, а напротив – носи допълнително усложнение, което бързо изморява сетивата на зрителя. На финала на лентата се чувствах морален победител вследствие стоицизма на волята си да докарам докрай Хупъровия „шедьовър“.

За анимациите изминалата година определено не беше една от най-силните. Нищо отличаващо се по стил или визия от средностатистическите критерии в тази категория. Различното отново идва от въображението на Тим Бъртън, с който може би дотолкова съм свикнала, че не ми прави впечатление контрастът, открояващ се между неговите и останалите тривиални анимации. В лицето на Wreck-it Ralph се забелязва замисълът за нестандартен сюжет, който разглежда живота на лошите геройчета от аркадните игри, но филмчето бързо се насочва към масовата аудитория, а именно деца, чиито критерии за качествена анимация са отправени предимно към силно изразените поп-мейнстрийм телевизионни предложения от страна на Дисни. Ето защо замисълът за нестандартен наратив се превръща в лесно разпознаваем и очакван финал.

Ето ги и моите фаворити за 2012-та година:

10.Тhe Cabin in the Woods

the-cabin-in-the-woods-505e68fc36f67

Ian Buckwalter (NPR): For all of its many intellectual pleasures, and smart commentary, Cabin in the Woods is a visceral roller coaster of a movie at heart. And like the best thrill rides, when it’s over, you just want to get back on and go again.

9. End of Watch

cn_image.size.jake-gyllenhaal-end-of-watch

Roger Ebert (Chicago Sun-Times): „End of Watch“ is one of the best police movies in recent years, a virtuoso fusion of performances and often startling action.

8. Seven Psychopaths

seven-psychopaths4

Peter Travers (Rolling Stone): What movie junkie out there wouldn’t leap at the chance to see merry pranksters such as Christopher Walken, Sam Rockwell and Woody Harrelson go nuts in something called Seven Psychopaths? It’s crazy-killer fun.

7. Moonrise Kingdom

moonrise-kingdom

Tom Long (Detroit News): Anderson never loses his core themes – young love, the need to escape, the bind and bluster of family. His „Kingdom“ may not be large, but it is perfectly appointed.

6. The Raid: Redemption

Las-mejores-películas-de-2012-The-raid-redemption

Colin Covert (Minneapolis Star Tribune):The film is a sort of high-speed demolition derby except with human actors. It is 100 percent highly concentrated whoop-ass, and it is sensational.

5. Lincoln

lincoln_1

Lisa Kennedy (Denver Post):Lincoln offers proof of what magic can happen when an actor falls in love with his character. Because as great as Day-Lewis has been in his many parts, he has never seemed quite so smitten.

4. Skyfall

skyfall-daniel-craig2

CJ Johnson (ABC Radio Australia): I have no compulsion whatsoever in declaring Skyfall, in terms of cinematography, the best looking Bond film ever … Action movies simply don’t look like this – but … this is no ordinary action movie.

3. Zero Dark Thirty

1134604–Zero Dark Thirty

Joe Neumaier (New York Daily News):What the film says about getting information from terrorism suspects in an era of high-tech surveillance depends on your point of view. What is unquestionable is how powerful its full scope is.

2. Django Unchained

Jamie-Foxx-Christoph-Waltz-Django-Dr-King-Schultz-Django-Unchained

A.O.Scott (New York Times): It is digressive, jokey, giddily brutal and ferociously profane. But it is also a troubling and important movie about slavery and racism.

1. Beasts of the Southern Wild

image

Peter Travers (Rolling Stone): Shot on a shoestring, Beasts is some kind of miracle, a tribute to the people who stay rooted to home against flood and forced evacuation. The shimmer of magic realism pervades the film, written by Zeitlin and playwright Lucy Alibar, and cinematographer Ben Richardson catches its grit and grace.

Етикети:  
 

 
Прочети още...



Цели 2 коментара!  
Добави коментар?

  1. от Владо
    11.Feb.2013, 2:26

    Изключително приятен микс от жанрове и заглавия. Изключително много ме радва присъствието на The Raid.

  2. от ремонтиране на пожарогасители
    17.Oct.2013, 12:50

    Напълно съм съгласна, че влицето на Wreck-it Ralph се забелязва замисълът за нестандартен сюжет, който разглежда живота на лошите геройчета от аркадните игри, но филмчето бързо се насочва към масовата аудитория, а именно деца, чиито критерии за качествена анимация са отправени предимно към силно изразените поп-мейнстрийм телевизионни предложения от страна на Дисни.Много добре сте обяснили всичко определено си разбирате от работата, често ви посещавам и винаги намирам по нещо ново и филм, който все още не съм гледала. Дори и финалът да е ясен е важно докато се стигне до финала всичко да е направено както трябва.

Коментирай...