Cell 211 (2009) (EFA’10)

Килия 211 е може би най-силният филм в Испания за годината. За това свидетелстват  16-те номинации за престижната испанска награда Гоя, спечелените осем такива (сред които и най-добър филм на годината и най-добър режисьор), положителната критика по цял свят и добрите зрителски отзиви.

Историята започва с Хуан, който ден преди да започне новата си работа като надзирател, решава да посети затвора, за да разучи обстановката. За нещастиe обаче точно в същия ден затворниците се вдигат на бунт, а младият мъж остава затворен сред тях. За да оцелее, Хуан скрива самоличността си и се представя за току-що осъден затворник. Докато се опитва да намери изход от ситуацията, той се сприятелява с водача на бунта – Маламадре, и започва да разбира какво е да се намираш от другата страна на решетките.

Филмът, въпреки че  не изразява еднозначна позиция (относно поведението на героите) би могъл да се сметне за своеобразна критика на жестоката наказателна система в испанските затвори. Режисьорът Даниел Монзон не остава безпристрастен към извършваните от някои надзиратели жестокости, които покачват напрежението измежду затворниците и водят до трагични последствие. В същото време е повдигнат въпроса за ролята и значението на затворите като изправителна институция и на цялата наказателната система. А за да навлезе още по-дълбоко в политиката, Даниел Монзон забърква в сюжета няколко от членовете на ЕТА, припомняйки за спорното положение на баската сепаратистка групировка и влиянието и в съвременния обществен живот на Испания.

От друга страна (политиката и социалните въпроси – настрана) това е историята на един мъж, който се оказва в ситуация, която ще го накара да преосмисли ценностите си. Само за един ден героят се превръща от почтен гражданин в престъпник. С това режисьорът ни припомня, че светът не е само черно и бяло, правилно и неправилно. В никакъв случай не оправдава извършеното насилие, но обръща внимание за това как и защо някой стига до там да се откаже от принципите, които е изповядвал цял живот.

В главните роли са двама много талантливи мъже – младият Алберто Аман, който прави своя актьорски дебют тук, и признатия испански актьор Луис Тосар, който както обикновено не разочарова феновете си. Последният дори печели награда Гоя за изпълнението си.

Килия 211 е интригуваща затворническа драма – напрежението расте с всяка сцена, а филмът не губи динамика до самия си край. Лентата има и номинация от Европейската филмова академия за ролята на Луис Тосар, а дали актьорът ще грабне статуетката ще разберем съвсем скоро.

Оцени »  Трагедия...Не си заслужава.Средна работа.Добър е!Страхотен, препоръчвам!
Рейтинг 3.80/5 от 5 глас(а)
Loading...
Етикети:  
 

 
Прочети още...



Цели 5 коментара!  
Добави коментар?

  1. от lilia
    10.Nov.2010, 21:56

    Така де.Не искам да гуляя.Дребни неща-да си видя учителя, преди да е станало късно и да си спест малко време за да бъда с теб повече, защото и без това е мъничко, трябва да има 50 часа денонощието

  2. от Никс
    12.Nov.2010, 20:41

    Хубав финал на EFA-ревютата ти, поздравления за свършената работа!
    А Cell 211 е много силен филм :)

  3. от Нели
    12.Nov.2010, 21:04

    Благодаря ;]

  4. от Тру
    12.Nov.2010, 22:08

    този филм е точно мой стил. много го харесвам. : )

  5. от Зоя Нисторова
    9.Dec.2014, 17:27

    Невероятен филм! Дълго след това се помни!

Коментирай...